Max. napeti na keramickem SMD C?

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Středa Březen 24 13:05:06 CET 2010

Tak z jakeho duvodu udavaji jen polovinu skutecneho prurazneho napeti? To mi
v dnesni dobe setreni a nadsazovani skutecjnych parametru nejak zapacha...
Nebo je to jen tak, ze vetsina statisticky vyznamneho vzorku snese i
dvojnasobek, ale nektere kusy z rady se odporouci driv? Jinymi slovy - asi
to bude fungovat, ale neda se na to spolehnout?

K puvodnimu dotazu - prekroceni o dve procenta bych u keramiky prilis
neresil.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Lukáš Grepl" <L.Grepl@sh.cvut.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 24, 2010 12:58 PM
Subject: Re: Max. napeti na keramickem SMD C?

> Netusite jak je to s maximalnim napetim u SMD keramickych C, presneji
> s  realnou rezervou v max. napeti?
>
> Presneji mi jde o 10uF/25V v 1206 X5R, teoreticky na nich mohu mit
> obcas az 25,5V, jde mi o to jak moc to muze vadit?

Myslím že tohle převýšení vadit nebude. Viděl jsem dokument* od výrobce
kondenzátorů, kde srovnávali použití MLCC kondenzátorů oproti tantalům a
mj. tam bylo napsáno, že běžné keramické kondenzátory mají reálné
průrazné napětí mnohem vyšší (alespoň dvakrát) než je udávaná jmenovitá
hodnota, zatímco u tantalů je potřeba velmi přesně dodržet jmenovitou
hodnotu a ještě počítat s jejím snížením při vyšších teplotách.

* http://www.yageo.com/pdf/an08436.pdf

Lukáš Grepl