opet Excel ...

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Pondělí Březen 22 18:08:31 CET 2010

Vlastně před pár lety jsme měli úkol vytvořit takovej jednoduchej
databázovej prostředek s možností tabulkových exportů .. excel byl
jasným favoritem. Po pár měsících a samozřejmě mnoha požadavcích na
todleto a tamto z toho vypadlo skutečně něco podobného sql, databáze je
rozindexovaná do souborů podle dní záznamu (jde o specifickou aplikaci),
při vkládání dat se kontrolují duplicity a automaticky rozindexovává,
nejsilnější je na tom plně definovatelné třídění dat, které pak vnitřně
funguje stejně jako select u sql. Čili ano, něco takového stvořit není
moc problém, nicméně neskutečně úděsná je rychlost práce maker. Sice se
zde nabízí použití sql, ale požadavek byl především na lehkou
přenositelnost a ty officy a povolená makra jsou všude, potažmo je
zvládne nainstalovat i bfu.

T.V.