Notebook s dobrym pomerem cena/vykon

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Březen 22 09:39:59 CET 2010

2010/3/21 Tomáš Koželuh <mr.death@ipq.cz>:
> HP bych si dnes opravdu dobře rozmyslel. Generaci od generace jsou ty
> notebooky horší a horší. Pět let starý HP byl na vysoké úrovni (podle mě
> vůbec nejlepší HP), dneska je to nic moc.
> U nás na firmě se za poslední zhruba čtyři roky nakoupilo asi 50 notebooků
> HP, různých generací a řad. Poměr reklamovaných nc6320 a novějších (6730b,
> 6910p,...) je tak 1:10 a novější prostě lepší nejsou.

HP 6730b mám na stole a vadí mi na něm spousta věcí:

1) Je velkej a těžkej, takovej kancelářskej notebook, někam ho nosit
je za trest (ale za to může zaměstnavatel, že mi ho koupil, ne
výrobce).

2) Ovládání hlasitosti, vypínání wifi apod. je takovou pěknou
dotykovou lištou, která ale funguje dost nahodile, tj. někdy jo, někdy
ne - ale tu hlasitost tím nenastavím nikdy. Možná je to kalibrovaný na
jiný prsty. Proč nepoužili klasický tlačítka?

3) Odešlo mi v něm podsvícení displeje, takže šel na reklamaci, zřejmě
ho rozebrali, něco vyměnili a zase složili - z reklamace se vrátil
sice s funkčním podsvícením, ale plastová lišta nad klávesnící nebyla
zacvaknutá, takže docela vyčnívala (to si toho servisman nevšimnul?),
domáčknul jsem ji tam sám, ale stejně je doteď trochu vyboulená, možná
se tam něco urvalo nebo ohoblovalo, prostě moderní montáž typu jednou
složit a už nikdy nerozebrat, šroubky jsou drahý...

4) Touchpad má dvě tlačítka pod, ale žádná nad - oproti Dellu, co jsem
měl u minulýho zaměstnavatele je to věc, na kterou si nikdy nezvyknu.

5) Adaptér má kabely s nějakou příšerně tvrdou izolací, smotat kabel,
to je zážitek, opět oproti bejvalýmu Dellu velkej rozdíl.

6) Num lock (kterej používám hodně) se mačká jen s "Fn", zatímco
scroll lock (kterej nepoužívám vůbec) přímo. Příště by se moh s "Fn"
mačkat i Enter.

7) Docking byl taky na reklamaci (a nejen ten můj), notebook v něm
nedržel, celkem podstatná konstrukční chyba. Zobáčky nezapadly na
příslušný místa, protože takový ty kontakty pro napájení měly nějaký
blbý pružiny a nedaly se víc zatlačit, takže notebook nadzvedávaly.

Pavel Kadečka.