LHC - tymy a ring versus experimenty

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Neděle Březen 21 18:51:50 CET 2010

Zdravim (zejmena do Zenevy) a mel bych dva dotazy:

Jak sleduji log, zda se mi, ze nektere tymy (smeny) jsou daleko ukacanejsi (a mozna i akcnejsi) nez jine. Take se mi zda, ze si mozna nekdy tymy tak trochu konkuruji (nastavi si zpet nejaka nastaveni z nejakeho minuleho data a neco na nich zkouseji). Jak se resi rozdeleni uloh/spoluprace mezi jednotlivymi tymy?
Jede se opravdu sekvencne - tam, kde jedna smena skoncila, druha presne podle nejakeho harmonogramu pokracuje a nebo to neni az tak stoprocentne sekvencni a kazdy tym je tak trochu specializovany na nejakou jinou oblast nastavovani?

A jeste jedna otazka. Ring ma asi milion ruznych zabezpeceni, takze, kdyz neco nefunguje, casto se to odhali samo (nekde to po nejakem nastaveni tripne a nasledne se musi hledat proc a musi se to opravit). Ale co experimenty? Predpokladam, ze jejich slozitost neni o nic mensi nez slozitost samotneho ringu, ale asi nebudou tolikanasobne chranene, takze ruzne jejich chyby se asi budou hledat daleko sloziteji. To po uvedeni ringu do plneho provozu  a zahajeni kolizi nastane take faze jejich "commisioningu" nebo uz jsou nejakymi simulacemi, pouzitim kosmiku atd. plne pripravene a jen dychtive cekaji na kolize?

Jakub Serych