Jednočipový modem TCM3105

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Březen 20 12:22:40 CET 2010

Dovolím si nesouhlasit.

 TCM 3105 jsem před časem  "vydrátováním" nahrazoval v jednom TNC právě
obvodem FX614-D4 a výsledek byl o něco horší čtení FSK.
Jinými slovy TCM3105 nedělá problém přebuzený signál ( v limitaci,
zkreslený, slabý ) ta FX 614 třeba zkreslený signál nečetla vůbec.
Výsledek ověřen na dvou kusech mezi dvěma TRX . Není to sice nijak
závažný rozdíl ( na tel lince to bude OK určitě ) , ale třeba při
odladění FM RX o 5kHz na 144,8MHz (APRS)  už FX614 nečte vůbec narozdím
od TCM3105 Takže lepši náhrada to podle mých testů rozhodne neni,
alespon ne v přimé náhradě v zapojeni s původnim TCM3105.
Jinak to také neni zcela ekvivalentni náhrada - uz jenom třeba  proto ze
FX... použivá jiny krystal nez TCM...
Doporučuji porovnat i block diagram....jsou tam nějake rozdily i kdyz
"elektricky" se to může chovat podobně.
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/ConsumerMicrocircuitsLimited/mXssryz.pdf
http://www.tcm3105.com/tcm3105.pdf
JaKub