Synchronni buck stepdown LM5116 - zkusenosti?

Čtvrtek Březen 18 21:20:42 CET 2010

Mezeru? Vy ještě nepoužíváte železoprachové toroidy?
Ferit:
+  malé hysterezní ztráty
-  sycení (podle materiálu a kmitočtu) 0,1 až 0,3T - větší rozměry jádra
-  při přesycení rychle ztratí indukčnost - nebezpečné pro tranzistor
-  použití složitějších jader - mezera = nutnost použití ztahovací armatury
nebo lepení

Železoprach:
-  větší hysterezní ztráty, zvlášť při vyšší střídavé zložce sycení
+  jednoduché jádro - toroid bez mezery
+  přetižitelnost několikanásobkem proudu - indukčnost klesá postupně

Anděl

----- Original Message -----
From: "Tomáš Hamouz" <hamouz@alsoft.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 18, 2010 8:40 PM
Subject: Re: Synchronni buck stepdown LM5116 - zkusenosti?

Já mám zítra dovolenou, tak mám již pátek :-))

 SS sycení jen posouvá pracovní bod na hysterezní křivce.
 Cívka se musí navrhnout tak, aby ani špičkový proud jádro nepřesytil.

 Kdysi vyšel hezký návod jak to spočítat v Přednáškách z amatérské
 radiotechniky, ale při stěhování jsem to někam založil. Zkusím to
 najít, byl to velmi praktický návod jak co do výběru jádra, tak i jak
 určit vzduchovou mezeru pro zmenšení sycení.

 Tomáš