Synchronni buck stepdown LM5116 - zkusenosti?

Čtvrtek Březen 18 21:06:07 CET 2010

To je zajímavý brouk - teď jde o to, jak je sehnatelný a kolik stojí.
Keramika místo elitů je dobrá věc, zvlášť na tyhle malé proudy :-) Teď jsem
dělal step down 20V 100A na 70 KHz, je tam na vstupu keramika 50x 4M7/50V a
za tlumivkou 20x 4M7. Překvapuje mě u  LM5116 doporučený kmitočet 250 KHz.
Keramika je na tohle výborná, ale jde o časování tranzistorů - dead time.
Kdysi jsem používal IR2151 (jediný tehdy dostupný v GME), měl dead time 1
us. Při frekvenci nad 30 KHz to už vadí a vychází tam velká tlumivka. Teď
používám IR2104 (podobných budičů je spousta), dead time 0,5 us. FETy pro
velký proud mají dobu rozepnutí běžně 0,15 - 0,2 us, dead time 0,5us dává
tak akorát rezervu. Tranzistory pro menší proud jsou rychlejší, tam vyšší
kmitočet není takový problém. Pokud s tím budete exprrimentovat, chce to
dobře navržený tišťák. Já jsem u toho 100A měniče dosahoval dobu odezvy
200us, to by s běžným měničem (FET + dioda, elit na výstupu) nešlo ani
náhodou.

Anděl

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, March 18, 2010 10:46 AM
Subject: Synchronni buck stepdown LM5116 - zkusenosti?

Zacal jsme premyslet o modulu spinane predregulace do meho pokusu o zdroj a
po zvazeni toho co se da udelat na kolene a ucinnosti jsem zacal hledat ve
vodach synchronnich buck convertoru, konkretne LM5116
http://www.national.com/pf/LM/LM5116.html#Overview
Spinane zdroje nejsou zrovna muj konicek, proto se chci zeptat zda je nejaky
zvlastni a me neznamy duvod proc nepouzit tuto topologii nebo tento radic?

Pro upresneni vstupni napeti 53-70V vystupni 1,215V az 50V vykon 0 az 250W,
50kHz
co jsme tak koukal potencialni probleny jsou
- kompenzace chyboveho OZ vhodna kombinace R,C, C
- volba vhodne indukce pro rozsah proudu 0-10A
- stabilita spetne vazby pri pouziti nejakeho zesilovace ci tak neceho pri
navazani na linearni regulator

Tom