Prakticka presnost GPS

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Březen 17 11:44:42 CET 2010

To ponekud precenujete moznosti techniky, i za ideálních prijmovych podminek
tedy vyhledu na celou oblohu to je s presnosti asi takto, pri 100 merenich
bude 97 namerenych hodnot lezet uvnitr kruhu o prumeru 7m a pouze 20 uvnitr
kruhu o prumeru 2m.

PN

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of jan kuba
Sent: Wednesday, March 17, 2010 11:15 AM
To: HW-news
Subject: Re: Prakticka presnost GPS

Ono je to udělané tak aby to mělo co nejmenší spotřebu, takže pochybuji o
nějakých výpočetních a korekčních featurách v modulu.

Je fakt, že když to nechám dýl na otevřeném prostoru, je přesnost lepší (
kruh o průměru cca 10-15 m ) ale stačí, aby to bylo u okna, nebo někde v
ulici kde je zastíněna polovina oblohy a už to ukáže i o 50 m vedle.

Jinak jsem nainstaloval nějaký program do PDA, který umí vykreslit trasu, a
když to je za oknem v baráku, vypadá to jako změť čar a křivek ( podobné
křivky teď maluje můj syn na zdi ), jejichž pomyslný střed sedí , ovšem
některé body jsou i 100 m od toho středu.

Když pusím přímo navigaci MioMaps, tak šipka sedí jak přibitá ( nebo přibytá
fakt nevím ...? ), protože asi nějaký algoritmus eliminuje tyhle "výstřelky"
a směruje šipku na nejbližší možnou vozovku. Proto se mi zdálo PDA lepší,
ale ve skutečnosti courá podobně jako ten tracker, dokonce ve stejný čas
podobným směrem.

Přiznám se, že jsem měl o krátkodobé přesnosti "spotřebních" GPS Sirf III
představy jiné ( přesnost do cca 1-2 metrů )

To PDA má vstup na externí GPS anténu, zkusím někdy  připojit  nějakou
větší ziskovou anténu co to udělá . Předpokládám, že pokud se zlepší SNR, že
se zlepší i přesnost.

Nakonec pro ten tracker i těch nejhorších 50m přesnosti  na dohledání auta
tak nějak dostačuje.

Furt lepší vědět přibližně kde to je, než vůbec :-(

JaKub