LHC ramp

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Březen 14 18:36:27 CET 2010

Zdravim,

> ano zajtra by mala byt odstavka na flashnutie asi 800 fpgaciek toho
> ochranneho systemu. Som rad ze najviac veci co mame my od jedneho druhu je
> 16 :-) Tiez mam nieco co treba modifikovat v tuneli, takze uz som na ceste
> do roboty dokoncit a otestovat filtre na kompenzaciu frekvencnej zavislosti
> utlmu koaxialneho kablu. Malo by nam to dat cistejsie a presnejsie pulzy na
> konci, tak uvidime... Vcera sa kolega vyjadril zhruba tak ze moj
> narodeninovy darcek je ze tam dnes nemusim byt cely den ale iba polovicu
> :-)

Aha, tak to alespon gratuluji a muj darecek se snad uz taky podari
dokompletovat brzy :-).

> [...]
> v ringu. Nacasovanie pulzu je tiez na nanosekundy lebo injektovat sa musi
> presne za uz obiehajuci zvazok. Po padajuca hrana je tiez pomerne kratka
> (do 3us) aby v magnete netiekol uz ziaden prud ked ma byt "vyhybka"
> prehodena naspat a prilieta zvazok z opacneho konca.
> Pouzivaju tam jednak tyratrony ale uz aj nejake polovodicove gerety.
> Indukcnost sa da vypocitat z dlzky hrany a napatia ktore sa tam pripina, je
> to radovo do 50kV ak si dobre pamatam. Prud sa potom od spinaca privadza
> masivnymi koaxialmi, vela paralelne aby bola dosiahnuta nizka impedancia

Ano, tak to uz pak chapu, uz vidim ty kodany nabite na 50 kV, pak zablesk
v tyratronu a hned na to v druhem, ktery ten proud zase zastavi... Nechtel bych
od toho koupit vyboj, rekl bych, ze tohle stejne rychle jako vybudi v tom
magnetu tech 25 kA udela z cloveka uhel :-).

> Pracuje tam tiez jeden slovak, spominal ze kazdy ten spinaci prvok velkosti
> takej strednej zehlicky stoji asi tolko ako osobne auto :-)

To celkem chapu :-).

Jeste jednu malou otazku z technickeho slangu LHC: Uz jsme tu meli piqueta, tak
dnes pro zmenu prosim o vyklad casto videneho slovicka "crate". Ve slovniku lze
nalezt vyznamy jako "skatule", "kraksna", "bedynka z latek", "prepravka" nebo
"basa" (na pivo), tak mne napada, ze by to mohla byt nejaka skrin
s elektronikou (napr. pouzito ve vete "we had to restart all LBDS crates").
Je velmi zajimave, jak si ruzne firmy nazyvaji tytez veci ruznymi jmeny. Z meho
oboru - ustrednariny - si tipuji, ze by tomu mohly odpovidat tyto pojmy
jednotlivych vyrobcu (oznacujici stale porad jedno a to same):

Siemens: Shelf
Ericsson: Magazine
Alcatel: Etage
Nortel: Chassis