znovu LCD TV s LED podsvícením....

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Březen 13 23:31:35 CET 2010

On Sat, 13 Mar 2010 20:36:46 +0100
"Pavel Kutina" <hw@prelude.cz> wrote:

> Mozna bych jeden duvod chapal - tchan si koupil 42" FullHD Panasonic a az po
> dost dlouhem hledani jsem nasel v manualu udaj o spotrebe: 294W (to neni
> preklep). Nevim, jak jsou na tom srovnatelne velka LCD, vim, ze spotreba te
> plasmy se meni dynamicky v zavislosti na zobrazovanem jasu (ale nemeril
> jsem, kolik zere cela cerna ploca a kolik cela bila), u LCD by to melo byt
> vicemene konstantni.
>
> Ja bych spis napsal "nechapu proc si nekoupite plasmu a usetrene penize
> neschovate na fakturu za elektrinu".

Cvicne som hodil do guglu 42" LCD consumption a hned prve vypadlo http://reviews.cnet.com/green-tech/tv-consumption-chart/ no nie je tam nic take pozitivne o LCD a negativne o plazme ze by som siel do kolien, rozdiel je mozno jedna ziarovka.

No a cvicne, tie 3 hodiny denne (co je podla mna uz dost patologicke mnozstvo u ne-dochodcu) je rocne asi tisic hodin, cize ten rozdiel hodi povedzme 100kWh, co je nieco okolo troch-piatich stovak rocne. Nechce sa mi verit ze tu telku mienite prevadzkovat dvadsat-tridsat rokov, kedy sa to stane nevyhodnym.

Inak mi je dana problematika dokonale lahostajna, telku kupovat nemienim.

wek