pomoc...

Petr Toąovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Březen 10 07:27:08 CET 2010

jj ve smyslu sin(x)/(n.x) = si(x) = six = 6.
Na druhou stranu takova rychlost sireni by byla pro nektere aplikace
skutecne skvela. Ale pro delay line by to zas bylo dost spatne, tam by
se musel pouzit obycejny kabel se "starou" rychlosti sireni mensi nez
rychlost svetla.
Je to zajimave, ze i dobri studenti ztraceji obvykle kontakt s fyzikalni
realitou. Ja ted zas musel resit, ze nekteri studenti nevedi, ze medena
cesticka na DPS nebo prokov ma nejaky realny elektricky odpor. Pomohlo
az ukazat vypoctem, ze pri danem proudu 5 A bude mit cesticka cca 125°C,
coz jsem jeste musel vysvetlovat ze asi nebude zrovna optimalni. Hodne
casto narazim i na to, ze pro ne proud konci tam kde je znacka GND. U
obrazku s baterkou a zarovkou je jim to jasne, ale u schematu s MCU, kde
je znacka GND proste proud konci v tom miste kde je GND a o cestu zpet
ke zdroji neni potreba se starat. Klidne pripoji GND transilu tlustou
cestickou, ale cestou zpet ke zdroji ji ztenci na 12 milu aby se vesel
mezi nozicky MCU v DIL ...

Tosa