jak sloučit výkon z několika zesilovačů 430MHz

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Březen 8 23:39:12 CET 2010

prevedenie vo forme stripline vyzera nejak takto:
dvojvstupove zaradene do kaskady, takze je to zlucovac 8:1
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/8way.pdf
a trojvstupove zlucovace zaradene do kaskady, spolu zlucovac 9:1
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/3way.pdf
niekde som mal aj 180 stupnovy hybrid, ale neviem to najst.
Su to filtre pre LHC, takze to je navrhnute na frekvenciu 400MHz na
substrate s permitivitou 3.5. Snazil som sa to navrhnut co najmensie,
preto je to trochu klukate.
Mechanicka realizacia je tu
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/coupler.jpg
Vsetky vedenia (u zlucovaca aj u hybridu) su elektricky dlhe 90 stupnov,
inymi slovami lambda/4 v danom materiali, uplne po lopate dlzka =
300/(f*sqrt(epsilon)*4), kde frekvencia je v MHz.
Parametre vedeni sa daju vypocitat napriklad programom txline ktory je
stiahnutelny napriklad tu
http://web.awrcorp.com/Usa/Products/Optional-Products/TX-Line/
440MHz je uz dost vysoka frekvencia na pouzitie klasickych lacnych
kablov (aj kvalita tienenia ale hlavne su uz dost kratke), tie hybridy
by sa dali pekne zlepit zo semirigid kablov. Alebo uplne najjednoduchsie
na plosaku. Vyhoda stripline je ze vsetko je uzavrete vo vnutri takze to
nevyzaruje. Microstrip ma len jednu vrstvu a vzduch, tam treba
zabezpecit aby to nesvietilo.
b.