Jak Atmelem merit PWM

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Březen 8 15:29:17 CET 2010

> v jedne aplikaci potrebuji merit Atmelem ATMega16 stridu PWM signalu o
> frekvenci 20kHz. Strida ma cca 10 urovni od 0% az po 100%. Premyslim jak to co
> nejlepe k procesoru pripojit.
>
> Zatim vitezna varianta je pripojit to na prerusovaci vstup a stridu merit
> citacem. To sice da pekne vysledky ale docela to zatizi procesor. Libilo by se
> mi tento signal nejak vyhladit a merit AD prevodnikem stredni hodnotu (v
> okamziku kdy potrebuji - coz muze byt i jednou za minutu). Jenze jsem narazil
> v navrhu toho "vyhlazovatka". Nejak tusim, ze by v tom mel byt kondenzator.
> [...]

To "vyhlazovátko", odborněji řečeno dolnofrekvenční propust může být v
nejjednodušším případě RC článek. Tedy odpor se zapojí mezi PWM signál a
pin A/D převodníku a kondenzátor se zapojí mezi pin A/D převodníku a
zem. Odpor volte tak třeba 10k a kondenzátor tak, aby platilo
1/(2*pi*R*C) << fPWM. Ve tomto případě tedy něco kolem 100nF a více. Čím
větší kondenzátor, tím větší bude časová konstanta filtru (tím více to
bude filtrovat).

Lukáš Grepl