vzorkovaci kmitocet osciloskopu

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Pondělí Březen 8 07:29:42 CET 2010

On 7.3.2010 23:46, Vláďa Anděl wrote:
> Dobrý den,
> asi jsem zaspal dobu, nezajímal jsem se o rychlé osciloskopy. Teď jsem
> koukal na zadní stranu Praktické elektroniky a je tam osciloskop 50
> MHz s vzorkováním 1 G sample. Nějak nechápu, k čemu je to při tomhle
> frekvenčním rozsahu dobré. Sice je mi jasné že na těch 50 MHz ta
> charakteristika teprv začne padat, ale jít se vzorkováním 10x výš než
> je potřeba, není to zbytečné?

Tak hlavne to zvetsuje presnost mereni. Staci si predstavit jak je
signal slozeny jen z par vzorku, ze to ne vzdy musi uplne odpovidat
realite. Levnejsi osciloskopy nemuseji ani mit interpolaci, tak tam uz
vubec.

> Ještě bych se zeptal - jak to teď dělají osciloskopy když nastavím
> pomalejší časovou základnu? Vzorkovací kmitočet se sníží jak to dělaly
> osciloskopy před 15 lety, nebo zůstane a ty vzorky se průměrují?

Osciloskopy vetsinou co jsem videl snizuji vzorkovaci kmitocet, ale byva
moznost si ho nastavit nezavisle na casovce. Jak je to realizovano tezko
rict, tipuji si ze vzorkovaci kmitocet je nemenny, ale hlavne u
levnejsich kusu se pouze odebira kazdy x-ty vzorek, zadne prumerovani. U
lepsich pak myslim funguje neco jako vyhodnoceni min a max vzorku,
jestli je moznost i online prumerovani netusim, ale vzhledem k
vzorkovacim kmitoctum desitek GS/s by to bylo dost problematicke. Vsude
je snaha zachycovat predevsim jednorazove deje, kde by prumerovani i
skodilo.

Tosa