Re: Laboratorni zdroj z minuleho tydne

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Březen 8 00:43:46 CET 2010

Porad zde jsem ja, mozna Pavel Hudecek, jinak zadny naval.

Zakladni problem je  definovat nejake solidni zadani a zvolit realizovatelnou koncepci.

Pokud shrnu probehnuvsi diskuzi tak se diskutval
1. Zdroj klasicke zdrojove koncepce neco jako http://www.tti-test.com/products-tti/psu/nplp-series.htm v dvojtem provedeni.
Tady by asi nebyl problem, pokud by se zvolila koncepce  klasicke trafo, stepdown predregulace a linearni regulace asi by nebyl az takovy problem dat dohromady solidni navrh , ktery by konkuroval zdrojum tedo kategorie.
V zasade by asi slo vyjit z koncepce a provedeni, ktere mam rozkreslene. Problem muze byt mechanicke provedeni, nikoliv neresitelny.

2. Neco koncepcne podobne Power Analyzarotu do Agilent http://www.home.agilent.com/agilent/facet.jspx?k=N6705&neighborhood=ETM&kt=1&cc=US&lc=eng&homesearch=Search&searchbtn=Search
Me osobne se tato koncepce moc libi, zakladni sasi s zabudovanym necim jako mini2440, zajistuje komunikacni rozhrani, 3.5" dotykovy LCD a ovladaci cudly na panelu, uvnitr pak prislusne moduly reklneme 2x velky zdroj 2x pomocny zdroj a treba 2x elektronicka zatez.
Rekl bych, ze takovy projekt by prinesl nehynouci celosvetovou svavu, jak zde zaznelo, BitScope je proti tomu trivialita pro male deti.  Na druhou stranu pokud by se vec resila modularne tak je i v poloamaterskych podminkach resitelna a ma v sobe i nejaky obchodni potencial. Nicmene jeji dotazeni by vyzadovalo celkem solidni team vyvojaru, lidi na cernou praci, kybicu a programatoru. Predevsim by to chtelo nejake rutinery pro vyvoj aplikace pro ovladani, at jiz pro WinCE ci Linux.

Docela me toto tema zaujalo a spojil jsme dva ADuC845 pres galvanicky izolovanou I2C s WRAP deskou a docela pekne mi to na stole komunikovalo. Steje tak jsme si pro legraci v WPF vymodeloval par okynek vypadajich stejne jako od HP.
Pokud by se naslo par nadsencu rad se pridam a muzeme se do veci pustit.
V kazdeem pripade v ramci maleho dusevniho cviceni dam v pristich dnech dohromady zakladni navrh nejjednodusiho modulu a to prave el. zateze, presneji. Blokove schema, definice rozhrani, kompletni chema , zakladni definice fyzickych rozmeru a orientacni ceny soucastek.
Pokud bude zajme mohu to sem hodit k diskuzi, clovek tak ziska predstavu.
K zdrojum. Idealni by bylo pouzit stejne jako HP primo spinany zdeoj z 230V a za nej lierani regulaic. Nicmen jsem realista, je zde problem s soucastkami a bez rutinera na navrh spinanych zdroju je realizovatelnost takove veci diskutabilni, ne vsak nemozna. Nicmen sezente mi trafo pro spinany zdroj 230/50V a nejake overene blbujvzdprne zapojeni s sehnatelnymi soucastkami. Nehlede na fakt, ze krome onoho variabilniho zdroje by se musel realizovat i menic na napajeni pro ostatni elektroniku.

Tak asi tak

Tom

>Hm, koukam, ze jsem omylem reagoval na nekolik let stary prispevek :-)

Jeste tu zbyl nekdo kdo by se do toho zdroje chtel doopravdy pustit?
:-)

Ales Prochaska