RE: zahadologie

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Sobota Březen 6 20:14:06 CET 2010

Podle meho byl ve spojce svodovy odpor a tato sama o sobe hrala, pokud
se nepletu slo o pripojku k nejake budce pro myslivce a u te nelze predpokladat
trvaly a jeste velky odber, aby kabelem trvale tekl nejaky velky proud.
Ono se to nezda, ale udrzet v letosni zime ohraty takto velky kruh vyzaduje
odhadem 500W. Pokud to tam hralo cca 30 let tak to dela solidnich 130MWh.

Pomalu bych cekal, ze nekdo z CEZu prijde zastrelit kastelna , teda pokud
jsou hosi z utvaru technickych ztrat stejna parta jako ty z NTZ. :-)

WS

>Já bych teda nějaký výhrady měl. Pan ředitel začíná dobře,
>tj. že na
>spojce byl přechodovej odpor i když mohla bejt i blbě zaizolovaná a
pak by tam bylo mokro a svod - ale hřálo by to v obou případech. Ale
že by se zrovna kýbl choval jako spotřebič jen proto, že se dotýkal
zvenku toho obalu spojky? To asi těžko, spíš se prostě od spojky
ohříval, protože je kovovej, tak to teplo dobře vede a pak ho
vyzařoval do okolí.

Další věc - i kdyby byl opravdu součástí obvodu (za předpokladu,
že ta
spojka byla mokrá), tak by zrovna kýbl byl docela dobrej vodič, ve
srovnání s mokrou hlínou a tak by na něm zas takový ztráty nebyly
by se víc ohřála ta mokrá hlína.

(Obrázek s nápisem "zkrat" je taky pěkná ptákovina, páni redaktoři z
Novy zřejmě neznaj význam toho slova, ale za to ředitel nemůže.)

P.K.