zahadologie

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Březen 6 17:37:25 CET 2010

2010/3/6 Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw@seznam.cz>:
> Na to video jsem se zbezne kouknul. Nejak jsem nepochopil
> co by na tom co rekl melo byt spatne. Pravda, slovo od slova
> jsem to neanalyzoval.

Já bych teda nějaký výhrady měl. Pan ředitel začíná dobře, tj. že na
spojce byl přechodovej odpor i když mohla bejt i blbě zaizolovaná a
pak by tam bylo mokro a svod - ale hřálo by to v obou případech. Ale
že by se zrovna kýbl choval jako spotřebič jen proto, že se dotýkal
zvenku toho obalu spojky? To asi těžko, spíš se prostě od spojky
ohříval, protože je kovovej, tak to teplo dobře vede a pak ho
vyzařoval do okolí.

Další věc - i kdyby byl opravdu součástí obvodu (za předpokladu, že ta
spojka byla mokrá), tak by zrovna kýbl byl docela dobrej vodič, ve
srovnání s mokrou hlínou a tak by na něm zas takový ztráty nebyly - to
by se víc ohřála ta mokrá hlína.

(Obrázek s nápisem "zkrat" je taky pěkná ptákovina, páni redaktoři z
Novy zřejmě neznaj význam toho slova, ale za to ředitel nemůže.)

P.K.