oscilator

Pavel hw@itherm.cz
Sobota Březen 6 12:49:06 CET 2010

originalni oscilator u ULA funguje, ale neni mozne se na nej paralerni
propojit (zatlumi se)
proto jsem postavil oscilator vlastni, ale je otazka jak je spravne napojit
na ten pin ULA, protoze nikdo nevi co je vevnitr (jeden clovek prekreslovat
schema primo podle cipu, ale zatim to neni uverejneno)

oscilatory jsem tyto http://www.8052.com/forum/read/55526
piercuv se mi nepodarilo rozkmitat, zkousel jsem ruzne menit hodnoty bez
velkeho uspechu
hegeneruv kmita, ale ULA jej nebere, tedy obraz se generuje, ale pocitac
nechodi, na osciloskopu vystup osci ma zakmity na hranach a tak si myslim ze
ten vstup ULA obvodu to nebere spravne.
otazky tedy jsou:
- jak napojit TTL vystup na ten pin 39 ULA? (co muze byt uvnitr na tom pinu
pri takto zapojenem krystalu?)
- co udelat aby krystal kmital v piercove oscilatoru?

Pavel

----- Original Message -----
From: Zdeněk lada
To: HW-news
Sent: Saturday, March 06, 2010 12:34 PM
Subject: Re: oscilator

Dobrý den,

Pokud to tedy chápu správně tak vám nefunguje oscilátor u ULA6C001(IC1) s X1
a C73.

Hegenerův oscilátor(neslyšel jsem o něm) - to máte vlastní schéma nebo se
jedná o obvod okolo LM1889?

Nemáte odkaz na datasheet ULA6C001? Podle mě není oscilátor v zapojení pierc
ale colpits s tím že krystal je mezi bází a zemí(+ kondenzátor). Pak
nemůžete přímo na bázi přivést obdelníkový signál z externího oscilátoru.

Zdeněk