OT-LHC: Teply magnet ?

aze azehw@volny.cz
Pátek Březen 5 23:17:37 CET 2010

Jak je vlastně řešená tepelná izolace pro takový rozdíl teplot?
Z jakého materiálu je potrubí a vůbec vše, v čem se vyskytuje supratekuté
hélium? Jak se těsní spoje? Používá se indium?
AZE

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 05, 2010 10:55 PM
Subject: Re: OT-LHC: Teply magnet ?

tie anomalie su s urcitostou len vadne cidla. Pri takto vysokej teplote
kable uz nie su supravodive co sa detekuje tym velmi sofistikovanym
quench protection systemom. Ten je tak sofistikovany ze su s nim stale
problemy :-) este nie je uplne odladeny. To je aj jedna z hlavnych
prekazok prechodu na vyssiu energiu. Zatial mu "dostatocne veria" do
prudov radovo 2kA co zodpoveda 1.nieco TeV. Kazdy den sa robia merania a
testy aby bolo mozne bezpecne zvysit energiu.
Konstrukcne je myslim mozne aby bol jeden magnet kratkodobo teplejsi ako
jeho susedia. Vsetky magnety su spojene jednou rurou v ktorej tecie
supratekute helium, ale nie je uplne zaplnena. Vlastnost supratekuteho
helia je ze sa v nom teplo siri nekonecne rychlo a ma velmi nizku
tepelnu kapacitu. Magnety su ku tejto hlavnej chladiacej rure naviazane
len cez stenu tej trubky. Takze ked sa stane ze jeden magnet quenchne
kvapalina v tejto trubke sa moze odparit cim sa prerusi tepelny mostik
medzi susednymi magnetmi a quench sa dalej nema ako sirit. Po nejakom
case sa to bud naspat vychladi alebo je prieser :-)
b.