Blikani brzdovych svetel

aze azehw@volny.cz
Pátek Březen 5 21:23:27 CET 2010

Tento "nápad" tuším s použitím 555 se vyskytl i se schematem ve Sdělovací
technice někdy na přelomu 70/80 let. Fungovalo to tak, že světla blikala
pomalu a blikání se zrychlovalo až přešlo do trvalého svícení. Byla to doba
těch různých cyklovačů, zapalování a jiných udělátorů... Schema z PE jsem
neviděl, nemohu porovnat.
AZE

----- Original Message -----
From: "Zdenek" <zdej@atlas.cz>
To: <Hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 05, 2010 8:32 PM
Subject: Blikani brzdovych svetel

Otevrel jsem novou Praktickou elektroniku a nestacil se divit. Planek na
"vylepseni" brzdovych svetel u auta o blikani (cca 4 Hz) pri seslapnuti
pedalu. Autor napad vychvaluje, jak se prinosny pro bezpecnost
provozu... V zaveru uvadi, ze zarizeni neni homologovano a ze za nic
nenese odpovednost. Ani slovo o tom, ze stastny majitel teto vychytavky
riskuje pokutu.

Tak jsem si naivne myslel, ze tuningove napady konci u sviceni podvozkem
do asfaltu. Kam az tohle povede? Dokonce i vypinac, ktery ma tuhle
feature vyradit (asi kvuli STK) jen uzemni vstup casovace misto
zkratovani vystupniho tranzistoru...

Zdeněk