oscilator

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Březen 5 18:54:48 CET 2010

Zdravim konferu,

mam nasledujici problem:
stavim scandoubler pro ZX Spectrum, je to udelane v CPLD XC95144XL, je to
klon prototypu postavenem na Altere
Problem je s oscilatorem, hodiny je potreba brat z ULY, ktera ma k sobe
pripojeny krystal jen za jednu nohu, druha je pripojena kondenzatorem na
zem. Proto je pripojen externi oscilator pripojeny pres odpor cca 12K (autor
puvodniho navrhu to mel stejne, brat hodiny z krystalu nejde, oscilator se
zatlumi, rozkmit napeti je hodne maly)
Mam ale dva problemy:
- Piercuv oscilator se mi nedari s originalnim krystalem rozchodit. zkousel
jsem menit kondiky proti zemi, menit seriovy i paralelni odpor.
- Hegeneruv funguje, tedy oscilator bezi, ale nedari se mi jej navazat na
ULU, tak aby pocitac bezel, obraz se generuje, ale zobrazuje nesmysly.
Signal z oscilatoru nema pekne hrany a tak mam podezreni ze nejak zakmitava
a proto to nebezi pocitac.

Moje otazka tedy je:
- jak rozchodit krystal v Piercove oscilatoru?
- jak spravne navazat oscilator na pin ULY misto puvodniho krystalu?
- jak pripadne doladit ten hegeneruv oscilator?

diky za nakopnuti spravny smerem

Pavel