[OT] Klavesnice pro programatora?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Březen 5 18:06:07 CET 2010

Tak som sa presiel po firme a len tak narychlo som si vyskusal asi poltucta roznych klavesnic. Sekretarka ma nejaku bezdrotovu mirkosoft, je tu aj jedna drotova mirkosoft ale nie natural, za hrst tych logitech G15, a asi pat roznych nonamov (no dobre tak to bolo viac nez poltucta ;-) ).

V podstate sa da pisat na vsetkych, ziadne nezmyselne usporiadane nemame, to by nam sem jednoducho nesmelo (raz jeden kolega nie vlastnou vinou dostal taku, tak tie klavesy co prekazali z nej jednoducho vytrhal kliestami asi za 10 sekund...). Zistil som, ze najviac mi vadi "utopeny" ci "dopredu nakloneny" space, zrovna tie mrkvosoftie to tak maju, predpokladam, ze je to ergonomickejsie nez ten velky hranaty na co som zvyknuty - holt, je vidiet ze som sa ucil pisat este na poctivom mechanickom stroji ;-) Dalsie co mi vadi je maly space - vlastne som zistil, ze ta chicony? na com pracujem mi ani tak velmi nevyhovuje, je dost tvrda a enter je taky vyssi ako sirsi. Ta G15 nie je zla, ale je zbytocne velka kvoli tym vselijakym veciam naviac, a to by sa na moj stol nezmestilo (nie, nemam miesto na A4, len ak tu klavesnicu dam prec ;-) ).

Najviac mi vyhovovala kolegova "znacky" "KME", myslim, ze aj doma mam podobnu, chodi fajn lahucko a ma siroky entner, akurat ze nie je dostatocne naklonena/naklonitelna... (zase vidiet ten zvyk z pisacieho stroja... zeta to bola, taka kufrikova, moj starky ju bol kupil este onoho casu ... ;-) )

Takze ako vravim, sto ludi sto chuti a lame sa to na uplnych malickostiach. Preto to treba ist do toho kramu jednoducho vyskusat a punktum.

wek