OT dal sa za sociku kupit telefon v obchode?

Mirek Paták mi3@centrum.cz
Pátek Březen 5 14:58:10 CET 2010

v 80. letech (po vyučení u Spujů v Brně) se dle mé paměti koupit nedal,
musela se dát žádost na Správu spojů o zízení paralelního tel. přístroje a
platit za něj nájem (stejně jako za 1. telefon). Protože telefonů bylo málo,
řešilo se to sehnáním po známostech a připojením načerno. Na zkušebně šla
změna impedance smyčky poznat, ale nikdo se tím sám od sebe nezabýval.

Mirek

-----Original Message-----
From: Jan Waclawek [mailto:konfera@efton.sk]
Sent: Thursday, March 04, 2010 10:13 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT dal sa za sociku kupit telefon v obchode?

Zdravim vsetkych,

tak som si vymenil par mailov s tym Madarom, co vsetko rozobera, a dal som
mu aj ten link na fotky modreho telefonu pana kolegu Fridricha
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2010-February/371432.html

No a on mi napisal nieco v tom zmysle, ze v tom case sa u nich nedali
telefony bezne v obchode kupit, jedina cesta ako prist k telefonu bolo ze ho
clovek dostal od posty pri zavedeni linky (pan je telefonar takze o tom
nieco vie). No a ze u nas to bolo ine, lebo ze bezne ludia do Madarska
nosili telefony kupene v Ceskoslovensku a on im ich potom zapajal.

Mne sa to nejako nezda, lebo som nikdy ziadny telefon v ziadnom obchode
nevidel; ale samozrejme to presne neviem, lebo som bol vtedy v takom veku ze
ma zaobstaravanie telefonov naozaj netrapilo... ;-)

Takze by som rad poprosil pamatnikov, ci by si nespomenuli, ako to vlastne
bolo - dal sa telefon kupit volne v obchode (a ak ano tak v akom) alebo nie,
a ci to malo aj nejake podmienky a zadrhele.

Dakujem

wek