starsi RC souprava

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Březen 5 01:13:51 CET 2010

Pasmo 35 MHz se pouziva, je vyhrazeno pro letecke modely.
Dneska je dost vyrazny priklon k RC na 2.4 GHz (ma to kratkou
antenu, tak je to sexy), takze situace na 35 MHz je lepsi, nez byvala.

Ale zase na druhe strane pribylo vselijakych cinskych hracek,
ktere to pasmo zamoruji. A protoze to dite dostane pod stromecek,
tak s tim jde litat on nebo tatinek a nejakou "etiketu" v pristupu
k radiovemu spektru (o ktere nikdy nic neslyseli) neresi.

Urcite vetron opraste a ukazte mu zemi z vysky.

rollfree

*****************************

Od: Michal Grunt
Komu: HW-news
Odesláno: 4. brezna 2010 19:38
Predmet: OT: starsi RC souprava

Zdravim, kdyz uz se tu disktutuje o modelarine. Mam nekolik let "rozestaveny" (jestli se to tak da rici) mensi motorovy vetron. Pred 14ti lety (je to vubec mozne? jak ten cas leti!!!) jsem spolu s vetronem kupoval i RC soupravu. Jenomze nadseni za par mesicu po koupi (nez jsem to stihl dat dohromady) nejak opadlo a tak se mi to jiz nekolik let doslova vali na skrini a ve skrini (snad budou potahy kridel v poradku). RC souprava je jako nova, v podstate nepouzita v originalni krabici. Nyni bych mel docela zajem to dat dohromady, vyzkouset a chvilku si pohrat. Jenomze RC soupravu co mam je "hitec Focus 4 AM", krystal 35.2Mhz (v manual pisi doslova "digital proportional radio control system").

Dotaz zni, da se to dneska vubec pouzivat, neni to uz zakazane, nebudu nekoho rusit, nebo jsou s provozem tohoto starsiho zarizeni spojena nejaka omezeni? Predpokladam, ze bych to zkousel nekde na odlehlem miste kde nikdo neni, abych se vyhnul trapnym situacim, kdyz jsem jeste zadny letajici RC model neovladal :-)

Samozrejme, ze kdyby me to chytlo, koupil bych asi jinou, moderni RC soupravu, ale ted se mi do nechce davat dalsi penize, kdyz mam doma "neco", co by melo pro zacatek (snad) stacit.

Dekuji za odpovedi
Michal Grunt