RE: Laboratorni zdroj z minuleho tydne

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Čtvrtek Březen 4 20:38:51 CET 2010

Tady nikdo nic nestavi, my o tom jen tak tlachame, hokej stoji za ho.., fotbal je jedna bida, tak se tlacha o zdrojich :-)

Ale vazne, problem je, ze ty levne tovarni laboratorni zdroje jsou spise kombinace zvonkoveho trafa a LM317 nez solidni zdroje.
Pokud se priblizite k kvalitnim zdrojum jste nahle na mnoha stovkach Euro viz zde probirana http://www.tti-test.com/products-tti/psu/nplp-series.htm, dvojty dealuje Farnell za 600E, o zdrojich od Agilentu nemluve to jsou radove tisice dolaru.
Pokud clovek chce zdroj, kterym muze bez problemu primo napajet nejake FPGA a zaroven nabit baterku do BVP musi se trochu placnout pres kapsu nebo se pokusit spachat neco sam. Na rozdil od stavby osciloskopu nebo velmi presnych multimetru (ano mam doma rozestaveny konkurent 34401A, jen za presne odpory do nej jsem utratil cca 50$ a vesele merim dal s originalem od HP :-) ) bych rekl, ze zde prostor pro takove to domaci bastleni je. A to jak z hlediska vyhodnosti ekonomicke tak z hlediska moznosti poridit stroj umici vice nez tovarni produkce.

Tom

>Omlouvam se ze se micham do diskuse s dotazem, ktery je patrne mimo

Kdykoliv jsem zkousel stavet zdroj (jakykoliv krom zdroje typu zvonkove
trafo graetz kondy a LM317 na kusu prkna) vzdycky jsem zjistil, ze za cenu
soucastek  na jeden zdroj koupim dva kvalitni tovarni !

Jak resite tento problem ?

Zdravi Petr Kubac