Jak je to s LNB?

Rollfree rollfree@volny.cz
Čtvrtek Březen 4 01:40:56 CET 2010

Ten Quad monoblok je pro Vas to prave.

Konvertory se delaji s jednim vystupem (single), se dvema (twin),
se ctyrma (quad - ten je pro Vas pouzitelny, quattro - TENTO NE),
pripadne i pro 8 (octo).

Tyhle vsechny s vyjimkou quattro funguji tak, ze vsechny jejich
vystupy funguji nezavisle na ostatnich vystupech, tj. na kazdem z nich
muze byt nezavisle zapnuta polarizace Vertical/Horizontal a pasmo LO/HI.
Proste to funguje jako zcela nezavisle konvertory, prijimac to vubec
nepozna a zachazi s tim jako s konvertorem jen pro sebe.

Specialni pripad je konvertor quattro, ten ma take 4 vystupy, ale ma na
nich natvrdo zapnute polarizace/pasma: V/LO, V/HI, H/LO a H/HI.
Tyto konvertory jsou urcene k pouziti s multiswitchi, ktere funguji
jako krizova matice mezi n konvetory a m uzivateli. Tohle se vas netyka.

Monoblok pro 2 druzice znamena, ze krome 2 konvertoru (v tomto
pripade kazdy se 4 nezavislymi vystupy, protoze mate monoblok quad)
obsahuje vevnitr i prepinac, ktery umi na kazdy vystup zapnout vystup
kterehokoli z tech 2 konvertoru, tedy vpodstate obsahuji krizovou
prepinaci matici.

rollfree

Od: "aze" <azehw@volny.cz>

Zdravím konferenci. Čeká mne pořízení náhrady pozemního vysílání TV a mám v
sat. příjmu nejasno. Předpokládám pořízení 1 ks přijímače s HDD a možností
záznamu jiného než sledovaného programu (tedy se 2 tunery) a druhého
přijímače s jedním, případně s možností připojení externího HDD.
Není mi jasné, jak fungují dnešní konvertory (LNB). Existují pro připojení
1, 2 i více přijímačů, ale jak se přepíná polarizace, když se přijímají 2
programy s jinou polarizací? Nejasno mám v případě dvoutunerového RX, podle
návodu by se měly připojit 2 identické konvertory. Lze použít jeden se dvěma
výstupy, například http://www.tvdigitalne.cz/lnb-inverto-twin-red.html ?
Pro příjem Astry na 19° a na 23° se vyrábějí dvojité konvertory, zase pro 1,
2 i více prijímačů.
Znamená to, že pro můj případ lze použít konvertor například tento
http://www.tvdigitalne.cz/lnb-monoblok-smart-tmq43-quad.html
a připojit dva výstupy na jeden a třetí na jednoduchý přijímač? Může někdo
vysvětlit, jak to vlastně je? Mohl bych se zeptat prodejců, ale raději bych
dostal odpověď od někoho z praxe.
Kladné ohlasy jsem zaznamenal u  RX Technisat HD S2Plus s HDD 160 nebo 500
MB, u Humax iCord HD 500GB a zajímavě vypadá i Topfield SRP 2411. Máte s
nimi někdo zkušenosti, nebo doporučíte něco jiného?
Díky.
AZE