OT Nakupy v Cine, bylo objednavky za par korun

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Březen 3 17:33:35 CET 2010

Původní zpráva ze dne 3.3.2010 od Vladimir Nerud:

> Ono to doslova plati i o domacich "obchodnicich". Jen pro ilustraci:
> konektor EC3 od cinana stoji $5,99 postovne je $2,99
> konektor EC3 od ceskeho Pepika 105,- Kc postovne 100,- Kc
> To je jeste  srovnatelne, ze ano?
> Ma to malilinkaty hacek - cinan ma za tu cenu 10 (slovy DESET) paru, Pepik
> JEDEN!!!

To je sice krásné, ale ještě to neznamená, že to je stejné zboží. Ať
už toho konkrétně nebo kterékoliv jiné.

Někdy před asi dvěma roky jsem koupil na eBay od Číňanů postupně dva
flash disky tuším 8 nebo 16 GB. Byly to dvě firmy, které vypadaly
rozdílně. Po přijetí zásilek jsem poznal, že rozdílné jsou jen názvy,
jinak stejné balení, stejný rukopis, stejné doklady atp.

Cena byla nižší než u nás, i když ne zase až tak výrazně, řekněme o
20%. Neměl jsem zapotřebí si je kupovat zrovna od Číňana, nicméně
chtěl jsem si to vyzkoušet. Jak dodání od nich, tak kvalitu.

Tak jsem to vyzkoušel a vyhodil tím peníze. Flash disky přišly úplně v
pořádku a včas. Dobře vypadaly, byly dobře zabalené a rychle dodané,
tady nebyl nejmenší problém. Flash disky dokonce fungovaly a opravdu
měly deklarovanou kapacitu a byly rychlé. Otestoval jsem je a vše
vypadalo výborně.

Pak ležely asi půl roku v sáčku s ostatními flash disky. No a po půl
roce jsem je chtěl opravdu použít. Nefungoval ani jeden. Počítače je
vůbec nepoznají. Zkoušel jsem na více počítačích, samozřejmě. Prostě
samy od sebe odešly, bezdůvodně, nikdo jim nic nedělal.

Ani se neobtěžuji to zkoušet reklamovat, prostě se tím nehodlám
zabývat, přestože ta částka nebyla úplně zanedbatelnná. Ovšem je mi
jasné, že někdo jiný by nad těmi několka vyhozenými tisícovkami
oprávněně brečel jako malá želva.

Já jsem se poučil, že není radno zase až tak Číňanům věřit. Kdo ví,
kde k tomu zboží přicházejí, kdo ví, v jakém je to stavu, kdo ví, v
jakém stavu budou po měsíci, roce... I u DX jsem už nakupoval a také
jsem obdržel několik šmejdů. Nemusí to být úmysl, nemusí to být
pravidlo, ale já rozhodně nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit
nakoupit v Číně levné součástky a později díky nějakým ušetřeným
penězům draze a komplikovaně součástky vyměňoval kdovíkde. A navíc si
tím kazil pověst.

Podle mého názoru si v Číně můžou dovolit nakupovat velké firmy, které
jsou schopny si kvalitu ohlídat, a nebo bastlíři, kteří to holt
risknou. Když to nevyjde hned, tak to opláčou, když to časem odejde,
tak si to vymění u sebe doma v nějakém bastlu.

Mám-li být upřímný, pak se už vyhýbám i nákupům třeba v GME. Protože
nikdy nemám jistotu, že opakovaně koupím totéž, a že značka bude
opravdu značkou. Raději dám víc peněz a koupím si to od nějakých
renomovaných distributorů, protože můj čas je drahý, než bych se
zabýval základním výzkumem nad různým chováním dvou stejných
součástek.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601
ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert