Doutnavka a zapojeni

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 1 20:41:56 CET 2010

Zdravím,
  fakt to vydrželo přes 30 let ? A co když velká žárovka bouchne ? Malá pak zákonitě musí bouchnout taky :-). A u nás žárovka vydrží tak rok nebo dva, pak jde vždy s halasem do věčných lampovišť :-). Nebo že by úbytek na té malé žárovce - těch 6 V - tak rapidně prodloužil té velké životnost ? A co děje při rozsvěcení ? Čekal bych, že malá žárovečka bude mnohem dříve ohřátá, a tedy to odnese, neboť na ní bude mnohem větší napětí (i proud) vzhledem k dosud neprohřátému vláknu velké žárovky...
    Pavel.