Detekce slunecniho svitu

RTE rtepema@mbox.vol.cz
Pondělí Březen 1 15:42:04 CET 2010

Již dva roky používám jednoduché měření dvou teplot
1. Horní sběrací trubka slunečního kolektoru
2. teplota vody v bazénu, cca 10 cm nade dnem.

Sání vody je cca 30cm nade dnem, zpět se vrací voda asi 40 cm pod horní
hladinou. Rozdíl v teplotě vody po výšce bazénu nepřesahuje cca 1,5 st. C.

Měřím rozdíl, pokud je větší než 4 st. C, sepnu čerpadlo (oběhové
čerpadlo pro topení), pokud rozdíl klesne na 2 st.C, čeroadlo vypnu.
Podle mne to funguje naprosto bezchybně. Při silném slunci to běží
nepřetržitě celý den, pokud svítí slunce méně, čerpadlo se pravidelně
zapíná a vypíná. Kolektory jsou obyčejné plastové nezakryté 3 ks
paralelně, celková plocha 4,5m2. Kolektory jsou na garaži asi 3,5m
(střed kolektoru) nad bazénem. Pro začátek sezóny by byl jistě vhodnější
izolovaný kolektor, na to už nebyla síla. Ohřívám obyčejný plastový
nadzemní bazén (Intex 6,3x3,6m, výška vody cca 1,2m) objem cca 20m3).
Vlétě loni byla maximální teplota v bazénu 33 st. C.

Mám jiný problém. Přestože celá soustava je naplněna vodou, sání i výtok
je pod hladinou, do rána nasaje systém vzduch a musím ho oběhovým
čerpadlem pro filtraci bazénové vody vyhnat. Pokud to natlakuji na 1
atm, nikde nic neuniká. Není mi jasné, kudy se tam ten vzduch dostane.

Zdraví
   Petr Mařík