Re: OT: modelářské DC motory

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Březen 1 09:18:42 CET 2010

On Mon, 1 Mar 2010, kpr wrote:

> Je víc principů. Pro malé motorky stačí mít druhý DC motor o známých
> charakteristikách. Hřídele spojené.
> Do motoru se pouští proud a tím se brzdí. Ve finále se oba motory zastaví a
> teče do nich proud - přetlačují se.

To mi da jen staticky kroutak, mne spis zajima jak merit ten dynamicky.

> Jinak samozřejmě lze i mechanicky, přes spojku a různá ústrojí, nebo i
> rotační .
> Pak jsou i jiné dynamometry, třeba s magnetickou brzdou, klasickou kotoučovou
> brzdou, s vodním okruhem (něco jako čerpadlo-turbína) apod.

No prave - kdyz budu mit hlinikovy nebo medeny kotouc a zasunu ho do
mezery toroidniho elektromagnetu - dokazu to nejak vypocit ze pri otackach
X a magnetickem toku Fi to brzdi silou F ? Zkratka abych to nemusel nekde
kalibrovat, jestli je to mozne s rozumnou presnosti vypocitat a postavit.