Re: OT: modelářské DC motory

kpr kpr@seznam.cz
Pondělí Březen 1 09:08:13 CET 2010

Je víc principů. Pro malé motorky stačí mít druhý DC motor o známých charakteristikách. Hřídele spojené.
Do motoru se pouští proud a tím se brzdí. Ve finále se oba motory zastaví a teče do nich proud - přetlačují se.

Jinak samozřejmě lze i mechanicky, přes spojku a různá ústrojí, nebo i rotační .
Pak jsou i jiné dynamometry, třeba s magnetickou brzdou, klasickou kotoučovou brzdou, s vodním okruhem (něco jako čerpadlo-turbína) apod.

KPR