fill #925

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 1 05:05:16 CET 2010

Zdravím,

> Ted  je  to  tam  akcni!  :)  Sledujte Vistar. To je jedna injektaz za
> druhou, navic oba beamy.

Ano, sledoval jsem, ale jak do dumpli po pul jedenacte, sel jsem uz spat
(holt chodim spat drive, ale zase drive vstavam :-) ). No, zda se, ze
B1 byl dost nestabilni, porad se ztracel dosti rychle, B2 byl vyrazne
stabilnjsi...

> [...]
> vetsinou  se  do  asi  15ti  minut uplne rozpadne, nebo jsou oba beamy
> dumpnuty. Kazdopadne behaji 2 proti sobe.
>
> Tady            na            screenshotu           z           23.32:
> http://www.ferenczy.cz/tmp/lhc_status-2010-02-28.jpg   jsou  v  jednom
> bode  (par minut po 22.45) nainjektovany oba svazky bud zaroven nebo v
> tesnem sledu. Jak probiha injektaz? Je tam jeden linac pro oba smery s
> nejakou  "vyhybkou"  nebo  dva, pro kazdy smer jeden? Pokud jeden, jak
> vypada takova vyhybka a pokud 2, jsou vzajemne asynchronni?

Linac je rozhodne jen jeden (LINAC2), ale cesta svazku z LINACu do LHC
je celkem slozita: LINAC -> PSB -> PS -> SPS -> LHC. Kdyz se clovek
podiva napr. na schema, ktere zde kolega Serych publikoval dnes vecer
( http://jakub.serych.cz/komplex-urychlovacu-v-cernu ), je tam hezky
videt, ze ze SPS vedou 2 vystupy, kazdy do jineho smeru LHC. Takze SPS
bude slouzit jako ta vyhybka. Dostane 2 davky za sebou a kazdou vypusti
jednim smerem. Predpokladam, ze ty vyhybky jsou na magnetickem principu,
takze to asi bude dostatecne rychle (ikdyz nevim, jak rychle se muze
budit magneticke pole v tak velkem supravodivem magnetu, jake se tam
pouzivaji).

> Jinak jsem se domnival, tusim, ze to psal Balu, ale ono mi to prijde i
> logicke,  ze  proti  sobe nemohou behat ruzne urychlene beamy, protoze
> potrebuji  dle  rychlosti  ruzne  velke  magneticke  pole k zakulaceni
> trajektorie. A predpokladam, ze rychlosti odpovida intenzita beamu. Ze
> screenshotu  vyse  je ale patrne, ze behem cirkulace jednoho beamu byl
> nainjektovany druhy treba o dvojnasobne intezite. Jak to tedy je?

Dle mne odpovida intenzita soucinu rychlosti a poctu castic. Zatim LHC
vubec neurychluje (chybi faze RAMP) a tak castice maji takovou rychlost,
jakou jim da SPS, tj. 450 GeV. Bude asi zalezet na tom, kolik jich tam
pusti... Proto taky ta intenzita casem slabne, ne ze by se ty castice
zpomalovaly, ale proste se postupne ztraci...

Pokud jsem tu plkal bludy, necht mne Balu opravi :-). Diky!

Mimochodem, s tim cislovanim fillu je to opravdu nejake divne, cely vecer
tam znovu a znovu ladovali a pritom to uz od rana zustalo viset na #929.
Pamatuji, ze pred Vanoci se ty filly inkrementovaly casteji. Dnes mame
kryogenickou odstavku do obeda, tak jsem zvedav, zda to zvednou pak...

Zdravi Pavel.