OT: LHC - zase blesk ?

Pavel hw na itherm.cz
Středa Červen 30 19:12:27 CEST 2010

Balu, uz me to napadlo, driv, ale kdyz se ted mluvi o dumpovani.
Da se udelat dump jen jednoho bunche a ostatni nechat?
Nemuze nastat situace ze by se z duvodu nejake poruchy bunche roztahly a
nebyla tam 3ms mezera? Da se presto udelat dump? (aktualne asi nehrozi,
bunchu je malo, mezery velke)

Pavel

----- Original Message -----
From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, June 30, 2010 7:04 PM
Subject: Re: OT: LHC - zase blesk ?

presne, cely system je navrhnuty superbezpecne kedze jeho zlyhanie moze
viest ku havarii s podobnym rozsahom aka sa stala v septembri 2008.
Nebezpecenstvo pre ludi nehrozi ziadne ale moze sa znicit cast
priliehajucich sektorov.
System ma tusim 15 pulznych magnetov z ktorych je potrebnych minimalne
13 na to aby bol zvazok bezpecne vyvedeny von do dumpu. Kazdy z tych
magnetov ma dve nezavisle kondenzatorove baterie kazdu s vlastnym
spinacim systemom kde je lokalne ulozena vsetka energia ktora je
potrebna na bezpecne vyvedenie zvazku von. Ide o desiatky kV s tym ze
napatie musi narastat s energiou zvazku tak aby bola sila magnetu vzdy
konstantna. Spinacie prudy su tam v rade kA.
V pripade ze sa detekuje ze niektory z tych spinacov nahodne zopol
aktivuju sa hned vsetky ostatne aby bol zvazok bezpecne extrahovany von.
System ma vlastne oscilatory ktore su zavesene na referencne VF
frekvencie a casovanie takze v pripade straty spojenia alebo
synchronizmu stale vie kde je 'abort gap' - 3us medzera v naplni lhc
ktora je bez castic a sluzi prave na zapnutie tych extrakcnych magnetov.
Plus plno dalsich vychytavok :-)
b.