Zapinani TV signalem ze SCARTu set top boxu

Úterý Červen 29 16:08:57 CEST 2010

2010/6/25 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>:
> Neni to dokonalý?

Tak to neni dokonalý, resp. bylo by, kdyby se všechny přístroje
chovaly, jak bych si já představoval :-/

Původně jsem to spáchal s jedním STB (philips), vybral jsem optotriak
s co nejmenším ovládacím proudem (5mA, dělá se vůbec menší?) a
fungovalo to. Ten STB má dva SCARTy, do druhýho mám připojený DVD
přehrávač, pokud se ten zapne, STB se stane průchozí pro signál (a
nedá se s ním nic udělat ani přes DO, prostě dokud je na pinu 8 ve
SCARTu napětí, tak je takhle přepnutý). Potud je to OK.

Ale mám druhý STB, s nahráváním (evolve) a ten se chová trochu neukázněně:

1) když se spustí časovaný nahrávání, přepne mi televizi. Za starejch
časů, v době kazatových videorekordérů to tyto nedělaly - když se
video zaplo ze standby a běželo časovaný nahrávání, televize se
nepřepínala.

2) ten STB je průchozí pro AV signál jen když je ve standby, jinak se
na rozdíl od toho philipsu nepřepne. Takže jsem se v něm asi tři dny
vrtal, než jsem ho umravnil, přitom jsem dělal vědu výzkum zázraky,
abych se metodou slepých uliček dopracoval k výsledku. Chtělo to
udělat emitorový sledovač na propojení přepínacích pinů SCARTu, dát
dovnitř jedno relé na přepínání signálu video (čertvíproč ten IO, co
tam je k tomu účelu nepřenes signál z philipsu) a asi 100x udělat
sborku/rozborku přístroje a všech kabelů, protože moje výpočty nebyly
správné a ten krám zas dělal něco jinýho než jsem chtěl.

Co říci závěrem: to přepínací napětí na pinu 8 není radno příliš
zatěžovat, je z výroby dost měkké, takže pokud to jen trochu jde
(=dostane se do zařízení s vlastním napájením), posílit ho a pak
poslat dál. Jinak se vám stane (jako mně), že se relátko cvakne,
televize se zapne, v rákosí hrkne a obraz se přepne do režimu 16:9,
protože napětí kleslo proklatě nízko (Cca 5-8 V = 16:9, 9,5-12V =
4:3).

http://www.hardwarebook.info/SCART

Pavel Kadečka.