Solární nabíječka - pokračování

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Červen 27 22:49:15 CEST 2010

Zdravím,
  děkuji všem za rady. Uzemňování pátého vývodu na minikonektoru bohužel u mne
nebylo technicky možné, protože z nabíječky vede jen obyčejný host konektor a
používá se běžný kabel, který musí fungovat jak s tou nabíječkou, tak i s
počítačem. Není tedy, jak jej upravit.
  Zkratování pinů 3 a 4 jsem zkusil, ale chovalo se to stejně, tj. špatně,
nenabíjelo to a chtělo to komunikovat. Zdá se, že to bude specialita HTC.
  Nakonec jsem našel na pinouts.ru povídání o USB konektoru a tam radili pro
funkci nabíječky zkratovat D+ a D-, tj. piny 2 a 3. Když jsem provedl toto,
Nokie již nechtějí komunikovat a začnou se "nabíjet". Ty uvozovky tam jsou
proto, že Nokia sice dělá, že se nabíjí, ale LED na nabíječce nebliká ani
nesvítí, což znamená, že ten telefon neodebírá žádný (nebo skoro žádný) proud.
Z toho soudím, že telefon sice bude simulovat nabíjení, ale nakonec se spíše
vybije (protože to jsou N86 a ty dokonce mají nabíjecí LED, která krásně svítí
:-) ). Uvidíme, jeden telefon nechám takto cvičně nabíjet přes noc.
  Zdraví Pavel.