DC-DC step-down 3.3V automotive

Hugo KOTTAS hugokottas na web.de
Sobota Červen 26 21:05:34 CEST 2010


Tak jako prvni bych se panu zeptal, jaky transil (napetove) a jakou
tlumivku, podle jakeho oka dimenzovali stabilik?
Ale vratme se k dotazu.

Automotive napeti je 5V, takze pokud neni vazny duvod tam dat 3V procesor,
nedavat.
Odber 100mA se mi zda velky. Moduly s 32bitovymi procesory mivaji odber
kolem 50mA.
Spinany stabilizator bych tam nedaval, protoze vam to bude rusit radio. A
doma to jen tezko odrusite.
Stabilizatory se v autech nedimenzuji podle "odberu", ale podle moznosti
uchlazeni. Pocitejte s teplotou okoli +80°C.
Takze pro 50mA byva skoro standard 200-250mA stabilizator s velkou plochou
medi.

Napeti jsou popsana v "nekolik automotive postrehu" ci jak jsem to nazval
pred par lety, jsou na mcu_cz.

Pro vypocet ztraty zdroje pocitejte s napetim do 16V, a ty tam jsou. Takze
uchladit ne 1W ale 1,5W.
To uz je rozdil.
Pri vypinani "elektromotoru" se muze objevit napeti az do 32V pomerne casove
dlouhe, takze pro toto dimenzovat vstup 12V.
A transil tam shori. Periferie se pri prepeti odpojuji.
Na 12V zadne tantaly, klasicke poctive elektrolyty, keramicke kondenzatory
vzdy dva do serie. Je to nutnost, pokud nechcete jednou volat hasice.
Je vhodne do plusove vetve dat diodu proti prepolovani. Prepolovani je
mysleno v pripade vybite baterie a startu s pomocnymi kabely z druheho auta.

Pri dostatecnem blokovani (pocitat s drop outem do 300ms) to ochrani pomerne
masivne i "brajgl pri startovani motoru".

Dale se v palubni siti vyskytuji spicky od jinych inducnosti do +-200V. Na
to dimenzovat diodu pro prepolovani. Kladne spicky vyfiltruje
vetsinou vhodne blokovani napajeni.

Kdyz vyschne akumulator, a me se to stava pomerne casto, protoze jen jezdim,
je na 12V zvlneni do +-4V a frekvence od 20Hz do 20kHz
z alternatoru.

Podle dotazu spise vidim nepredpokladane problemy s periferiemy a EMC 
odolnosti. V aute je
dost statickych vyboju a ty mohou funkci zarizeni minimalne ztizit, jestli 
ne znemoznit.
Nevim, co je palubni pocitac, tedy co to ma vlastne delat, ale kazdy vstup
do procesoru musi dobre osetren.
Nesmi se na nem objevit jakekoliv prepeti nad napajeci nbapeti procesoru. A 
ty se tam opet
vyskytuji dost casto.
Pokud se budou tahat signaly z motoroveho prostoru, tak opatrnost plati
dvojnasob.

Pokud tam mate tlacitka, musite pocitat s cisticim proudem.

Pocitejte s ESD napetimi az do 8kV, predpisy mluvi o 16-25kV.



Pambuh s Vami, pripadne mi poslete schema toho zazraku soukrome.

Delat to muzete podle sebe, ale v zime ESD a svody soli, v lete v Italii 
zkazena dovolena
kvuli teplu.

HK


PS: Automotive predpisy jsou o kvalite a dodrzeni parametru soucastek, ne o 
parametrech





Dne 25.6.2010 12:09, mrkvo napsal(a):
> Zdravím,
> prosímvás doporučil byste mi někdo nějaký dc-dc konvertor step-down aby
> se dal dát do auta na palubní napětí a plival 3.3V? Totiž při
> projektování mého palubního počítače sem prostě zase nedomyslel jednu
> věc a to, že když sem tam dal LM317 v smd tak to strašně topí při odběru
> 100mA. (1W jde do tepla). Nedovedu si představit, co by se stalo kdybych
> to pak dal do auta kde bude 50°C... A hlavně vůbec netuším, jak sou
> tadyty dc-dc konvertory náchylný na palubní brajgl (pokles napětí při
> startování, atd..)
>
> Mám zálusk na nějaké z TexasInstuments, ale třeba máte lepší...
>
> Díky
>
> Milan Petržilka
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 5226 (20100624)
__________

Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.cz




__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 5230 (20100625) 
__________

Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.cz




__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 5230 (20100625) __________

Tuto zpravu proveril ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.cz





More information about the Hw-list mailing list