Re: Solární nabíječka

Pavel hw na itherm.cz
Čtvrtek Červen 24 12:24:04 CEST 2010

Myslim ze to nikdo nemyslel zle.

Co se tyka vedoucich tak na tabore je vetsinou nejaky dopravni prostredek,
takze vedouci maji nabijecku do CL adapteru a pro jistotu i menic na 220V.
Cenove Vas ten solarni nesmysl vyjde stejne jako obe tyto zarizeni a mate
jistotu ze to pujde.
Co se tyka mladsich tak ma Jakub Serych uplnou pravdu.
Navic nejde prece jen o to ze dite muze brecet, ale takove veci kazi
primarne moralku. Hlavne v okamziku kdy jedno dite telefon ma a druhe ne. a
kdyz uz jej za kazdou cenu musi mit, tak at si tu baterku proste setri, hrat
s mobilem si muze doma :-)

Pavel

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 24, 2010 11:53 AM
Subject: Re: Solární nabíječka

Zdravím,
  hmm, tak se stalo přesně to, o čem jsem přemýšlel, zda se stane: že místo
jasných odpovědí, který model kterého výrobce je doporučován, se tu zase
více méně pouze (až na tuším jeden příspěvek) mentoruje, zda je či není
vhodné
dávat dětem na tábor mobily, dávat děti na tábory atd.
  Jen pro informaci: Na tábor jedou všechny 3 moje děti. Nejstaršímu je 18,
jede na skautský tábor coby instruktor (tuším, že se jim říká "roveři") a
už několik let netrpí tím, že by se mu stýskalo a ubrečeným hláskem volal
domů :-). Právě pro něj sháním nabíječku. Mobil bude potřebovat z titulu své
funkce, neboť mnohdy budou potřebovat vykomunikovávat různé akce,
komunikovat
s kolegy atd. Dceři je 14 a na tábor si mobil bere, ale její mobil je prostě
"digitální deníček", bez kterého se holka prostě dnes neobejde :-). Ani ona
už
nepovažuje své rodiče za střed vesmíru a pokud bude někdy nějaky hovor, tak
bude spíše opačným směrem, pokud náhodou ho zrovna bude mít zapnutý.
A nejmladšímu (11) mobil na tábor nedáme. Kdyby něco, je kontakt na jejich
vedoucí.
  Mne překvapilo, jak malý výkon tyhle krámy poskytují. Běžné typy mají
0.7W,
ty lepší cca 2x tolik a 2.5W model už stojí 1500 Kč. Ona ta fotovoltaika je
pořád tak málo účinná, nebo jsou to všechno výrobky z odpadu produkce
"opravdových" panelů ? Když si představím žhavé letní slunce, ze kterého
nejsem
schopen získat ani 1 Watt elektriky, tak to mne jímá hrůza :-).
  Zdraví Pavel.