beton na lodzii (balkon)

DeeJay deejay na email.cz
Úterý Červen 22 08:25:32 CEST 2010

Díky všem za odpovědi - kolega PN mi poskytl hromadu cennych informaci

- co se tyce dovozu z betonarny, pochopitelne mi to nedovezou mixem, ty
balkony mám 2 tak to vidím  na 0,5m3 - když si přijedete s autem tak vám
rádi "odplivnou" přímo na korbu J což je ideální.  S tím flexi lepidlem jsem
četl něco podobného - resp. někteří to přidávají do betonu kterým nahrazují
venkovní nivelačku která je drahá. Pochopitelně výrobce to striktně
nedoporučuje J

DJ

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, June 21, 2010 11:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: beton na lodzii (balkon)

Asi tak. V tom ceníku jsou dvě tabulky, ta první je podle nové normy, druhá
podle staré - už neplatné, ale tohle značení každý zná :-) Takže beton
C16/20 je to samé jako B20. Beton silný 2 cm je docela problém. Při domácím
betonování se doporučuje tloušťka minimálně 5 cm, tenký beton může při
tvrdnutí snadno přeschnout, nebude mít pevnost (bude praskat, odlupovat se
od podkladu). Kamenivo do 8 mm bych do tak tenkého betonu nedával už vůbec.
Po vybetonování to přikryjte. Taky nechápu, jak vám tak malé množství
přivezou z betonárny. Pokud máte 5m2 x tloušťka 4 cm = 0,2 m3. Obávám se že
mix s tím špinit nebudou, je to tak na jednu až dvě míchačky. Je pravda že
beton z betonárny je kvalitnější než z míchačky, ale asi bych to dohnal
větším množstvím cementu. Pokud nemáte podklad dostatečně drsný a beton by
se od něj moh loupat, doporučoval mi jeden zkušený zedník máznout podklad
stavebním flexi lepidlem. Lépe drží a s betonem se spojí.

Anděl