OT: Páteční kolotočářský příspěvek

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Červen 18 13:40:53 CEST 2010

vsetko co sa robi sa deje koli zvyseniu poctu kolizii pre fyzikov.
Dohodlo sa s fyzikmi ze nejaky cas (2-3 tyzdne) nebudu robit ziadnu
fyziku a LHC sa pripravi na vysoku intenzitu. Pocet zrazok a luminozita
rastie s druhou mocninou intenzity. Takze namiesto toho aby bezali 3
tyzdne na desatinovej intenzite staci 1-2 dni so zvazkami vysokej
intenzity a dostanu rovnaky pocet zrazok.
Robia sa vsetky mozne pripravy. Uz diskutovany squeeze je zaostrenie
zvazku tak aby bol hustejsi v mieste zrazok. Ked sa k tomu prida
transverse damper co je momentalne moja nocna aj denna mora tak bude mat
zvazok polovicnu az stvrtinovu velkost este pred tym nez sa vobec zacne
robit squeeze. Pri rampoch s vysokou intenzitou je uz stale zapnuty a
vyzera ze funguje celkom dobre. Zvazok sa injektuje s velkostou 2.5-3
mikrometre a ostava pod 5um. Bez dampera to bolo 10 a viac.
Problemy su dostat ho do stavu aby zacal fungovat :-)
Vysoka intenzita prinasa uz aj nejake limitacie pre stabilitu bunchu.
Ked su bunche moc kratke a moc huste vyvijaju sa tam nestability. Preto
sa riadene "natahuju" v pozdlznej rovine. To je ten blow-up. Do VF
systemu sa riadene injektuje pseodonahodny sum o amplitude pod 1 stupen
blizko synchrotronovej frekvencie so sirkou pasma par Hz cim sa bunch
trosku natiahne vo svojom buckete a vyplni ho rovnomernejsie ale stale
ostava pomerne kratky. Tym sa da posunut prah kedy sa zacinaju objavovat
spominane nestability. Vyzera ze toto tiez uz celkom dobre funguje.
V kazdom pripade som uz tak unaveny ze zajtra odchadzam domov na 5 dni a
prvy krat v historii si asi vypnem mobil a nebudem citat maily :-)
Ked to bude vsetko fungovat fyzici by mali dohnat zameskane dni velmi
rychlo lebo dosiahnu znova o dalsi rad viacej zrazok.
b.