Jeste bezproblemva chyba baudrate na UART (RS485)?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 16 12:43:49 CEST 2010

Samozrejme to zavisi este asi od tucta roznych inych parametrov, len tak namatkovo:
- samozrejme to cislo zavisi od poctu bitov vratane parity (ale bez stopbitov)
- chyba sa rozdeli medzi vysielac a prijimac, lebo protikus moze byt tiez spraveny ledabolo - chodia po svete **** co UART krmia z vnutorneho RC oscilatora a tvrdia ze je to dobre na zaklade toho ze "typical" chyba pri nominalnych podmienkach je v datasheete ako 2%
- to cislo sa zmensuje sposobom vzorkovania prijimaca - typicky prijimac prevzorkuje 16x a vzorkuje 3x, ale byva to aj inak
- s predchadzajucim bodom suvisi aj sposob detekcie prvej hrany startbitu
- to cislo sa zmensuje nesymetriou trvania jedniciek a nul sposobenou viacerymi obvodovymi javmi, tato chyba sa percentualne zhorsuje so zvysujucou sa rychlostou

Az po tomto vsetkom prichadza "bezpecnostny koeficient".

Toho pol percenta je asi maximum co by som v komercnej aplikacii zniesol.

wek