Jedna bohuzel moje debata o PRIKONU a VYKONU

Hugo KOTTAS hugokottas na web.de
Úterý Červen 15 22:15:51 CEST 2010

Automobilky si zoufale chrani neco dat treti strane.
I kdyz se to asi stava.

Ten obsah "Sesitu povinnosti" vypada asi tak:

Nazev
Strany
Predmet
Ujednani o "tajemstvi"
osetreni patentu - spravne je to zakaznika
Normy
Firemni predpisy
Popis dokumentace: FMEA, Vypocty, schemata, part list,
merici predpisy, protokoly, atd.

Napriklad: FMEA a vypocty jsou jen k nahlednuti ve firme,
schema automobilka samozrejme dostane jiny zakaznik ne.

Popis blokovych funkci
popis parametru
specifikace procesoru
mechanika
plosnaky (FR4, keramika)
povolene soucastky ( napr. jen AECQ kvalifikace)
zakazane soucastky ( tantaly, odpory vetsi jak 100k, MELF pouzdra)
SW - OS, funkce, casovani, LIN-CAN protokoly

Takze, treba zarucuji: teplotni rozsah -40°C az 125°C, mereni napeti 5%,
mereni proudu 10%,
odolnost proti zkratu, ESD, EMC - Norma atd., ale nespecifikuji schemata
obvodu.

Ale, kdyz specifikuji teplotni rozsah -40 az 85°C (je samozrejme schvalen)
a pozdeji prijdou s rozsahem do 125°C, tak tu zmenu plati. A to je penez.
To se musi predelat pulka zapojeni.

"Nove veci" se musi resit otevreneji -je tam spoustu neznamych

Ze dalsi novy projet vy nedostanete a Know How si automobilka da do sveho
"noveho sesitu pozadavku" jako svoje pozadavky je mozne.
Ale kdyz mate uspech, tak pristi projekt je vetsinou zase vas.

Ted se dela neco co je napul vyzkum a detaily si intenzivne chranime.

Vetsi problem jsou dodavatele soucastek. Ty si mezi ssebou blokuji projekty
a jiny vam obcas nic neda, protoze uz to ma ten prvni zablokovano.
Takaze pri dotazu na jmeno projektu mlzime, aby byl pozdeji vyber.

Jinak mate pravdu, v automotive jsou 50% prace papiry a nebetycne me to
se...
Ale kdyz si predstavite co stoji stazeni serie do servisu, tak si kazdy kryje
zada
A podklad pro reklamace je "sesit" a protokoly z kvalifikace.

HK