Implementace protokolu pro RS-485?

Pavel Novotny novotny.pp na atlas.cz
Pondělí Červen 14 23:15:02 CEST 2010

Presne tak, pokud bych se mel dopustit rady, tak ja bych to videl takto, vychazim z SNAP

SYNC HDB2 HDB1 DAB1 SAB1 DATA1-X CRC2 CRC1

tedy datovy paket ma 7bytu ktere tvori ramec a rekneme 1 az 64 bytu datovych.
Pokud bych to pouzival pro cteni DS18B20 tak bez problemu jednim paketem prenesu info o az 32 cidlech, tedy pokud
teplotu budu prenaset jako 12bitu teplota + 5 bitu cislo cidla.
Nebo se mohu dotazovat na kazde cidlo zvlast a pak vystacim s dvema datovymi byty.

V kazdmem pripade se takovy paket da parsovat snadno a za pomoci jednoducheho kodu.
Neni to ASCII protokol, tzn nebujde s tim komunikovat z obecneho terminalu, ale to nutne nemusi vadit nebo to lze resit nejakym terminalovym modem bokem protokolu.

V kazdeem pripade, krome prikazu pro obsluhu akcnich clenu tedy cidel doporucuji implementovat nejake ty servisni opicarny, napad me
- info o verzi fw v modulu
- reset sam sebe
- doba behu od posledniho resetu atd.

PN

> Od: "Sudovec"
> Komu: HW-news
> Datum: 14.06.2010 22:46
> Předmět: Re: Implementace protokolu pro RS-485?

Nemám s ním zkušenost, takže nemůžu posoudit. Teď jsem si ho zběžně
prohlédl a myslím že by pro tento účel byl v pohodě použitelný také.

Ale chtěl jsem říct hlavně nezvyšovat zbytečně komplexnost celého
projektu. Kde to jde vzít něco osvědčeného a věnovat se jen tomu
podstatnému.

S.