Re: Re: filtr dolni propust

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Pondělí Červen 14 04:20:41 CEST 2010

> nie je to ziadna veda. Kedze ide o velmi nizke frekvencie matematiku
> zvladne aj jednocip bez specialnych nasobiciek.

To záleží na samplovací rychlosti, tedy na hardwarovém antialias filtru.

Pokud se bude datový tok decimovat, dost dobře může být sekvence FIR filtrů výpočetně levnější než IIR filtr.

> Kedze treba velmi vysoky
> utlm na dvojnasobnej frekvencii zvolil by som skor IIR architekturu.

Nevím jak vy, ale já se IIR bojím jako čert kříže, zvlášť pokud jde o velký dynamický rozsah a velký počet koeficientů. K návrhu praktického IIR fitru je třeba mnohem víc než ten jednoduchý applet. Filtr je třeba rozložit do sekcí, nejčastěji o dvou koeficientech, tedy biquad sekcí, kterých by bylo pro filtr se 9 koeficienty 4 a půl. IIR filtry jsou velmi citlivé na to, jak se koeficienty distribuují mezi jednotlivé sekce. Pokud požadujete velký dynamický rozsah, je třeba použít velké rozlišení akumulátorů. Na návrh IIR filtrů musí mít člověk zkušenosti. Skutečné IIR filtry se špatně simulují a rozhodně nebudou fungovat tak pěkně jako vám dodají programy na návrh filtrů. Filtr FIR navrhne každý.

Vojta Bubník