[OT] Firebird SQL + Debian ?

Milan krata.milan na seznam.cz
Sobota Červen 12 12:26:38 CEST 2010

Moc jsem se o SSD nezajimal a tak jsem doufal, ze maji ty zapisy
vyresene lepe.

No a co ty data (tabulky) zoptimalizovat?
Delam neco podobneho. Hlidam 100 16-bitovych promennych, ve kterych je
zapsano to co potrebuji (vstupy, vystupy, casy, atd) a ktere se mohou
menit kazdych 20ms. Pro co nejmensi objemy databaze mam tyto data
rozdelena na 3 casti a ukladam pouze pri nejake zmene spolu s casovou
znackou. Casti mam: 1) ulozeni zmeny vzdy 2) ulozeni pouze pokud je
zmena zde a v casti 1. 3) ulozeni zmeny pouze pokud je stroj v pracovnim
rezimu. Jeste by se daly najit nejake podminky, ale na tom teprve delam.
Momentalne je na miste normalni PC s Ubuntu 9.10-server verzi ( tato
distribuce vychazi z Debianu), Mysql5.0, Apache2, PHP5 a muj program v
C, ktery cte data, porovnava a pripadne zmeny uklada.
Zpocatku jsem ukladal vse pri jakekoliv zmene, ale dokazalo mi to udelat
1GBdat za den a to bylo priserne moc i pro PHP(web) rozhrani a tak jsem
udelal to rozdeleni a pote to kleslo na ca 200MB za den (zalezi jak
makaji). Momentalne pracuji ma lepsim rozdejeni a take na programku,
ktery jednou za cas prechroupe stazena data do dalsi tabulky a to tak,
ze z nich vytahne jen to zajimave pro web(zakaznika) a to co bude starsi
nez doba po kterou chci uchovavat vsechna data, to smaze.
Jak jsem psal, momentalne to maka na obycejnem PC, ale pokud to bude
zvladat nejaka deska (nebo predelany router) tak toho hodlam vyuzit.
Jedine s cim jsem se zatim smiril je, ze tam budu mit disk.

Milan