1-Wire posileni a ochrana MCU?

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Středa Červen 9 10:42:14 CEST 2010

S pomoci bozi , za vydatne podpory LG (dekuji), se dilo podarilo, cidlo funguje i na konci 300m smotaneho kablu.

Na zaver snad takove dve, tri drobnustky.

-Jak cekate na ukonceni mereni, testujete 0 na sbernici nebo proste cekate 750ms? Testovani 0 mi prijde systemovejsi, ale pokud cidlo nebo sbernice odejde zablokuje se cely MCU, mozna kombinace obeho.

-V jakem formatu ukladate namerenou teplotu, pro dalsi vnitrni spracovani v MCU?

-Zapinani napajeni, rozhodl jsem se take napajeni cidel ovladat z MCU, pres pidi NMOSFET (BSS138), vlakdate po zapnuti nejakou prodlevu na ustaleni napajeni a jak dlouhou?

Jeste jednou diky

Pavel

> /Tak now jsem jeste vice zmaten.

> Do nuly to taha noha ovladajici prizemnovaci NMOSFET.

Ano.

> Plusovej PMOSFET, ktery dela 1 neosazujete, jak jsme pochopil a 1 dela

> jen 1k5 odpor.

Ne, zde došlo evidentně k nepochopení. Z hlediska buzení sběrnice ze strany procesoru jsou tam tři možné stavy:

- tahá dolů do log.0 přes externí N-MOSFET,

- tahá do log.1 přímo pinem (interním P-MOSFETem),

- procesor sběrnici nebudí, stav je definován pullupem a Dallasy které mohou tahat k zemi, procesor může číst stav na sběrnici

> Sense je tedy , pokud to je neco jako x52 nastaven jako vstup s

> vysokou impedanci pripadne jako vystup s internim pullup nebo co to

> aktivne taha nahoru?

> To jen tak pro zajimavost.

Tedy jak už jsem psal, když je potřeba, aktivně tahá nahoru přímo výstup procesoru. Předpokládám použití takového portu, který má push/pull výstup. Což má dnes snad kromě klasické x51 každý procesor (pokud ne, použijte jiný nebo tam dejte ten externí tranzistor).

> Otazka je jina, podle DS se data v cidle ukladaji do interni EEPROM.

> EEPROM maji zivotnost zpravidla 1E6 zapisu, pri mereni rekneme 1x za

> minutu vychazi zivotnost ani ne dva roky.

> Jake jsou zkusenosti z praxe?

Jak jste již sám psal, data jdou přes SRAM, do EEPROM se při běžném provozu nezapisuje.

Lukáš Grepl