1-Wire posileni a ochrana MCU?

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Úterý Červen 8 22:29:31 CEST 2010

> /Tak now jsem jeste vice zmaten.
> Do nuly to taha noha ovladajici prizemnovaci NMOSFET.

Ano.

> Plusovej PMOSFET, ktery dela 1 neosazujete, jak jsme pochopil a 1 dela
> jen 1k5 odpor.

Ne, zde došlo evidentně k nepochopení. Z hlediska buzení sběrnice ze
strany procesoru jsou tam tři možné stavy:
- tahá dolů do log.0 přes externí N-MOSFET,
- tahá do log.1 přímo pinem (interním P-MOSFETem),
- procesor sběrnici nebudí, stav je definován pullupem a Dallasy které
mohou tahat k zemi, procesor může číst stav na sběrnici

> Sense je tedy , pokud to je neco jako x52 nastaven jako vstup s vysokou
> impedanci pripadne jako vystup s internim pullup nebo co to aktivne taha
> nahoru?
> To jen tak pro zajimavost.

Tedy jak už jsem psal, když je potřeba, aktivně tahá nahoru přímo výstup
procesoru. Předpokládám použití takového portu, který má push/pull
výstup. Což má dnes snad kromě klasické x51 každý procesor (pokud ne,
použijte jiný nebo tam dejte ten externí tranzistor).

> Otazka je jina, podle DS se data v cidle ukladaji do interni EEPROM.
> EEPROM maji zivotnost zpravidla 1E6 zapisu, pri mereni rekneme 1x za
> minutu vychazi zivotnost ani ne dva roky.
> Jake jsou zkusenosti z praxe?

Jak jste již sám psal, data jdou přes SRAM, do EEPROM se při běžném
provozu nezapisuje.

Lukáš Grepl