1-Wire posileni a ochrana MCU?

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Pondělí Červen 7 11:59:57 CEST 2010

> Jaky budic pouzivate, tedy jake zapojeni?

Už jsem to tu ve vlákně myslím psal, v podstatě jde o zjednodušenou
variantu http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/244. Není tam
Q2, Q3 a okolí, jsou potřeba dva piny procesoru. Používáme více zapojení
s drobnými odchylkami, ale princip je pořád stejný - je potřeba zajistit
buzení do 0, do 1 (obojí pokud možno s hranami cca 0.5us), třetí stav s
pullupem (dáváme obvykle 1.5k) a čtení. Navíc máme 6V unipolární
transily na datech i na napájení a tranzistor na vypínání napájení sběrnice.

> Jake pouzivate casovani,
> delka Master Reset Pulusu, delka Master Write 0 Slotu respektive kam
> to v povolenem rozsahu 60 az 120us posazujete atd.

Reset pulse 720us, potom se 70us čeká a testuje se presence. Ještě
předtím zahájením reset pulsu se otestuje log.1 na volné sběrnici.

Write slot:
log 0	6us
data	50us
log 1	10us

Read slot:
log 0	6us
log 1   ~1us -- viz(*)
Z       8us
--- vzorkování dat
Z	40us
log 1   10us

(*) krátký puls, který rychle vytáhne sběrnici do log.1, pokud ji žádný
prvek nebudí do nuly; proud je samozřejmě omezen, pokud už některý
Dallas budí log.0, je na signálu vidět jen malý kopeček, který ničemu
nevadí; tahle modifikace se velmi osvědčila zejména u sběrnic, které
mají větší kapacitu (i mimo meze které připouští Maxim/Dallas) a bez
této formy aktivního pull-upu by vůbec nejely.

Hodnoty jsou opsány z hlavičkového souboru, je možné, že v realitě bude
nějaká odchylka v řádu us, zejména u kratších časů.

>  Resite najak ukonceni u dlouhe sbernice?

Obvykle nijak. V některých případech se objevily problémy u hodně
větvených a dlouhých sběrnic, potom jsme to řešili tak všelijak -
transily, pullupy na konci sběrnice, sériové odpory do větví - je to
trochu duchařina, viz http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/AN148.pdf.
Nejlepší je ale rozdělit sbernici na dvě menší.

Ale tyhle potíže byly spíš výjimečně a to obvykle tehdy, když bylo jedno
větší hnízdo čidel (kotelna) a pak třeba dva dlouhé segmenty s jedním či
dvěma čidly (soláry, vrt TČ).

> Jak dluhe pouzivate odbocky od sbernice k cidlu?

Jak bylo potřeba. Obvykle jedna hlavní sběrnice a odbočky řádově 1-2m,
ale když bylo potřeba dát čidlo mimo, tak se natáhl drát a dalo se kde
bylo potřeba z nejlibžšího místa kde se dalo napojit. Máme zkušenost, že
pokud není kabeláž moc dlouhá, snese se v podstatě libovolná topologie.

Lukáš Grepl