Motor cerpadla

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červen 7 11:34:54 CEST 2010

On Mon, 7 Jun 2010, RV wrote:

> No tam neni nic - pokud neni kond zality v tom statoru spolu s vinutim. Me
> spis ted primarne o to co to vlastne je principialne za motor - co prichazi
> vlastne do uvahy.
> Typu motoru na 1f s rotorem s permenentnim magnetem zas tolik nebude.

Podle mne to bude neco jako maji ventilatorky na 220V~ - na tom statorovem
jadru je zavit nakratko ktery vytvari rozbehovy moment. Je to nejlevnejsi
zpusob - neni treba druhe vinuti a kond. A podle te fotky to nevypada ze
by tam nekde byl kondenzator. A mozna tam neni permanentni magnet v rotoru
ale jen plechy.

To chovani vypada ze se proseklo statorove vinuti (nebo ruzne prosekava)
a to vytvari dalsi zavity nakratko ktere mohou menit ten smer otaceni.