1-Wire posileni a ochrana MCU?

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Pondělí Červen 7 11:13:50 CEST 2010

No jo, jenže to montujete sami a víte, co a jak. A to je právě ono. Když to
namontuje někdo jiný, tak se mu to musí vysvětli, a on to dodrží, nebo také
ne. A těžko se argumentuje, že to má špatně, když na 1-Wire není norma.

Zrovna dnes jsem taky psal nabídku, kde budou 1-Wire čidla na delším vedení,
ale ti lidé vědí co se může a co ne.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Lukáš Grepl
Sent: Monday, June 07, 2010 10:26 AM
To: HW-news
Subject: Re: 1-Wire posileni a ochrana MCU?

> tento názor mohu potvrdit. Mám 5 čidel po bytě a cca 20 m vedení a
> docela hodně to zlobí (chybovost 20-30%). Nyní plánuji něco podobného do
> novostavby, ale 1-wire skončí každopádně na MCU v nejbližší příčce. Dál
> zatím nevím (RS485, ethernet)..

To já zase teda potvrdit nemůžu. Jak už jsem psal, těchto čidel jsme
namontovali stovky, na sběrnice o délce obvykle 50-150m i více a takovou
  míru chybovosti jsem nikdy nezaznamenal (odhadl bych tak o dva řády
menší). Jde právě o to jak kvalitně je udělaný budič a jak dobře je
napsaný onewire protokol. Také samozřejmě kabeláž, ale pokud je tam něco
na úrovni SYKFY nebo UTP tak taky není problém.

Pokud jsou tyhle věci v pořádku, funguje sběrnice velmi dobře.
Nezastírám, že jsou zde specifické problémy, ale většina z nich se dá
velmi dobře řešit.

Lukáš Grepl