OT na neděli: Zajímavý bioelektrický experiment

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Červen 6 11:27:21 CEST 2010

Zdravím,
  děkuji za alternativní vysvětlení! Domnívám se však, že pozorovaný jev je
skutečně původu elektrického. Mám k tomu následující důvody:
  1) Záblesky byly skutečně velmi pravidelné. Znám také různé druhy "blesků
před očima, způsobených např. úderem do hlavy nebo nějakým stresem, příp.
nemocí, ale toto by se nejlépe dalo popsat jako "vidět brum", prostě vyloženě
jako když pozorujete pravidelně blikající výbojku přes zavřené oko.
  2) Při vzdálení sprchy od hlavy o cca 15 - 20 cm záblesky ustaly, ačkoliv
mechanické dráždění oka padajícími kapkami se naopak zvýšilo, protože pádem
už nabíraly kinetickou energii. Vysvětluji si to tím, že v této vzdálenosti
už byly všechny pramínky vody přerušeny a tedy nemohl protékat elektrický
proud. Hranice, kde záblesky mizely, byla vždy poměrně ostrá a žádné jiné
vjemy (např. intenzita vodního proudu detekovaná očními víčky a bulvami) se
při tom měnily jen minoritně.

Zdraví Pavel.